moje tworki

wtorek, 16 sierpnia 2011

,,LItwo, ojczyzno moja....,,

    Udało się! Jadę zwiedzająco na Litwę! A już miałam załamkę, że w te wakacje żaden wyjazd nie wypali. Ominęła mnie piękna Hsizpania z Portugalią, ale cóż...tak to czasem bywa. Wyjazd za wschodnią granicę kiedyś mi się marzył....Wszyscy wyjeżdżają do Grecji, Hiszpanii, Egiptu, bo taka moda, a przecież Litwę i Ukrainę tak pięknie opisywali kiedyś nasi narodowi wieszcze. ,,Panno święta, co Jasnej bronisz Częstochowy I w Ostrej świecisz Bramie...,, Matka Boska Ostrobramska, to przecież również symbol polaków, Lwów, Wilno.... ech... już się cieszę, że chociaż jedno z tych pięknych miast dane mi będzie zobaczyć.
W planie jest też cmentarz na Rossie i kilka innych ciekawych miejsc, jeśli macie jakąś koncepcję, co jeszcze warto na Litwie zobaczyć, dajcie znać, może znacie jakieś fajne miejsca ze starociami ?

3 komentarze:

  1. Witam!
    Byłam w lipcu na Litwie, a chętnie pojechałabym jeszcze raz. Polecam Troki/dzieło polskich konserwatorów/ i skansen w Rumszyszkach.
    Ciekawostki o Litwie na stronie http://www.wilno.name/
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wielu wrażeń.
    Jola

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć!
    Ja również byłam na Litwie:) W Wilnie, Trokach, Kownie i Alytusie :) ! Byłam na szkolnej wymianie kilka lat temu ale było wspaniale! Ludzie fantastyczni, a ich tłuste przysmaki:) Mniam! Polecam ten kraj bo faktycznie jest zapomniany przez naszych rodaków, a ma wiele do zaoferowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę podróży:)mam nadzieję że niebawem sama tam wyruszę na poszukiwanie korzeni..
    Pozdrawiam,
    A.

    OdpowiedzUsuń